Analýza příčin deformací vozovky dálnice D47 v úseku Ostrava – Bohumín

Stanovení příčin deformace vozovky D47 v důsledku zabudování druhotných surovin s nevhodnými vlastnostmi
Lokalita:
Dálnice D47, úsek Ostrava – Bohumín
Náš přístup:
Rešerše vstupních podkladů, laboratorní zkoušky zabudovaných materiálů, stanovení objemové stálosti vedlejších produktů, mineralogické analýzy, zkoušky bobtnání a určení příčin, konzultační činnost
Po dokončení dálnice D47 v roce 2009, došlo k deformacím vozovky. Analýzu příčin deformací v důsledku zabudování objemově nestabilního materiálu do násypu, provedla společnost SG Geotechnika
Náš přístup:
- Rešerše vstupních podkladů a obdobných staveb v zahraničí
- Laboratorní zkoušky zabudovaných materiálů
- Stanovení objemové stálosti vedlejších produktů z metalurgické výroby materiálů krátkodobými zkouškami (rozpadavost v autoklávu, rozpínavost v parní komoře) a dlouhodobými zkouškami (lunární bobtnání při zkoušce CBR – trvá u jednoho vzorku déle než 7 let a bobtnání stále pokračuje)
- Zkoušky bobtnání a bobtnacích tlaků při teplotě 75° (modifikovaná zkouška hot-water bath test)
- Mineralogické analýzy zabudovaných materiálů
- Určení příčiny bobtnání
- Konzultační činnost
Deformace vozovky byly způsobeny v důsledku zabudování druhotných surovin s nevhodnými vlastnostmi
